.

Na sjednici Učiteljskoga vijeća, održane 22. prosinca 2008. usvojen je još jedan projekt škole: “ŽIVOTNIM STAZAMA VLADIMIRA NAZORA”.
Ovim Projektom ponuđena je višednevna stručna ekskurzija za učenike VII. ili VIII. razreda osnovne škole, s osnovnom zadaćom, da se pored realizacije programa stručne ekskurzije iz redovitog nastavnog plana i programa rada, ponuđenom stručnom ekskurzijom upoznaju učenici i sa životom i djelom hrvatskog pjesnika, književnika i državnika Vladimira Nazora.
Ovaj projekt namijenjen je svim osnovnim školama Republike Hrvatske, a realizacija Projekta može se realizirati iz bilo kojeg područja gdje se škola nalazi (npr. iz Brača – iz Dalmacije prema Istri i Zagrebu, ili iz Slavonije – iz Zagreba (sjeverne Hrvatske) – iz Istre prema Braču).
Realizacija stručne ekskurzije “Životnim stazama Vladimira Nazora” osmišljena je i programirana prema novim zahtjevima HNOS-a, pedagoške teorije utemeljene na zornosti nastave, koje se mogu primijeniti kroz suradnju učenika i učitelja na osmišljavanju sadržaja, održavanju i daljnjem unaprjeđivanju stručne ekskurzije.

I. PROJEKT: “ŽIVOTNIM STAZAMA VLADIMIRA NAZORA”
1. OPIS
1.1. Naziv Projekta: ” Životnim stazama Vladimira Nazora”- stručna ekskurzija za učenike završnih razreda osnovnih škola (VII. ili VIII.)
1.2. Lokacija: Republika Hrvatska (sjeverno-zapadni dio – karta)
1.3. Sažetak:
Školskim kurikulumom utvrđuje se dugoročni i kratkoročni plan i program rada škole s izvannastavnim i izvanškolskim aktivnostima, te izvanučioničnim oblicima rada.
Ovim projektom ponuđena je višednevna stručna ekskurzija za učenike VII. ili VIII. razreda osnovne škole, pod radnim naslovom “Životnim stazama Vladimira Nazora”, s osnovnom zadaćom, da se pored realizacije programa stručne ekskurzije iz redovitog nastavnog plana i programa rada, ponuđenom stručnom ekskurzijom upoznaju učenici i sa životom i djelom hrvatskog pjesnika, književnika i državnika Vladimira Nazora.
Ovaj projekt namijenjen je svim osnovnim školama Republike Hrvatske, a realizacija Projekta može se realizirati iz bilo kojeg područja gdje se škola nalazi (npr. iz Brača – iz Dalmacije prema Istri i Zagrebu, ili iz Slavonije – iz Zagreba (sjeverne Hrvatske) – iz Istre prema Braču).
Realizacija stručne ekskurzije “Životnim stazama Vladimira Nazora” osmišljena je i programirana prema novim zahtjevima HNOS-a, pedagoške teorije utemeljene na zornosti nastave, koje se mogu primijeniti kroz suradnju učenika i učitelja na osmišljavanju sadržaja, održavanju i daljnjem unaprjeđivanju stručne ekskurzije.
Postojanje ovoga projekta pruža mogućnost nadogradnje u nadolazećim godinama.

1.4. Ciljevi projekta
a) Opći cilj: Razvijanje interesa kod učenika u izučavanju prošlosti kraja koji se posjećuju, zanimanje za sadašnjost, kao i perspektive razvoja za budućnost.
Realizacijom ovog Projekta učenici će se na kraju obveznog osnovnog obrazovanja upoznati i sa životnim putem pjesnika, književnika i državnika Vladimira Nazora, koji je u pedeset godina plodnog rada pisao pjesme, pripovijetke, priče za djecu, putopise, romane, dnevnike, rasprave i prevodio talijanske i njemačke pjesnike.
Istodobno upoznati učenike sa Prosvjetno-kulturnom manifestacijom “NAZOROVI DANI” koji se održavaju svake godine u Postirima od 1996. godine, i značajem održavanja te manifestacije na Nacionalnoj i lokalnoj razini.
b) Odgojno-obrazovni ciljevi:
Posjećujući naznačene destinacije učenike upoznati s povijesnim, kulturnim, obrazovnim, gospodarskim i turističkim značajkama mjesta i gradova značajnih za život ljudi
Tijekom realizacije Projekta učenici će, osim upoznavanja sa životnim putem, na svakoj postaji njegova životnog puta saznati i naučiti o razlozima pjesnikova boravka u naznačenom mjestu – gradu, nazivima objavljenih knjiga tiskanih u tome vremenu, kao i realizacija programa stručne ekskurzije iz redovitog nastavnog plana i programa rada.
Upoznati se s vrednotama pjesnika, njegovom odnosu prema životu, radu, i značaj Nazora u očuvanju hrvatskog nacionalnog identiteta.
Razviti kod učenika ponos na zavičajni i nacionalni identitet. Poticati interes i razvijati ljubav prema prirodi i kulturnoj baštini mjesta i područja koja se posjećuju ( jezične, kulturne, povijesne, prirodne). Stvarati pozitivan emocionalni odnos prema ljudima iz zavičaja, njihovu načinu života, kulturi i povijesti.
c.) Funkcionalni ciljevi:
Utvrditi uzročno posljedične veze između prirodnih, društvenih i povijesnih čimbenika života u dotičnim kraju.
Razviti kod učenika sposobnost za uočavanjem, analizom, sintezom i kritičkim osvrtom na ponuđeno i usvojeno znanje.

2. PLAN STRUČNE EKSKURZIJE
ISTRA – ZAGREB
ŽIVOTNIM STAZAMA VLADIMIRA NAZORA
1. dan: (BOBOVIŠÄ†A n/m POSTIRA) SPLIT- TROGIR – ŠIBENIK – ZADAR – RIJEKA – TRSAT – SUŠAK – BUZET
(Vladimir Nazor rodio se u Postirima u kršćanskoj obitelji. Rodna kuća i bista nalazi se na rivi u centru mjesta. Obiteljska kuća bila je u Bobovišćima n/m na Braču). S toga je otok Brač oduvjek bio Nazorova trajna inspirtacija u cjelokupnom životnom opusu. Polazak autobusom iz Postira, trajektom Supetar-Split.)
Polazak iz trajektne luke Split prema Dugopolju i uključenje na autoput. Usputno upoznavanje sa Trogirom i Šibenikom, te Zadrom. Nastavak putovanja za Rijeku. Posjet Trsatu, tvrđavi Frankopana i svetilištu Majke Božje. Kraće zadržavanje u Kastvu i Sušaku. Putovanje kroz tunel Učka, dolazak u Buzet. Smještaj u hotel. Slobodno za odmor i individualne sadržaje. Večera. Večernji izlazak. Noćenje.

2. dan: BUZET – POREČ â€“ ROVINJ – PULA – NP BRIJUNI – BUZET
Nakon doručka posjet Poreču. Obilazak Eufrazijeve bazilike, najznačajnijeg spomenika bizantske umjetnosti zaštićen “Unescom”. Nastavak putovanja za Rovinj. Razgledavanje stare gradske jezgre, CRKVE SV. EUFEMIJE. Nakon ručka (Fažana) razgledavanje povijesnih i kulturnih znamenitosti grada Pule. Pulska Arena, jedna od najbolje sačuvanih rimskih amfiteatara u svijetu. Odlazak brodom na četverostani obilazak Nacionalnog parka Brijuni (ostaci rimskih gradina, rimske vile, tri hrama terme, bizantski kastrum, sakralni objekti, ZOO vrt, safari park, zavičajni muzej i sl.). Povratak brodom do Fažane i dalje busom do hotela. Večera, zabava u hotelu, disko, noćenje.

3. dan: BUZET – BUJE – MOTOVUN – PAZIN – BUZET
Nakon doručka, razgledavanje BUJA i MOTOVUNA. Posjet i razgledanje čarobnog gradića “Velog Jože”. Nakon lijepe šetnje zidinama, kraći odmor i uživanje u panorami grada. Posjet i razgledavanje grada PAZINA. Ručak u Pazinu. Značaj posjećenih gradova i cijele Istre za životni opus Vladimira Nazora, u kontekstu hrvatske državnosti.
Smještaj u hotelu u Buzetu. Večera. Slobodno vrijeme za večernji izlazak.

4. dan: BUZET – ROČ â€“ HUM – ZAGREB – VRBOVEC
Nakon doručka obilazak Huma, najmanjeg grada na svijetu i Roča (aleja glagoljaša – spomen hrvatske srednjovjekovne pismenosti). Nastavak putovanja za Zagreb – glavnim gradom RH. Ručak (Zagreb). Razgledavanje grada, Hrvatski sabor i HAZU (ustanova u kojoj je pohranjena i očuvana cjelokupna ostavština Vladimira Nazora). Značaj Zagreba za život i djelo Vladimira Nazora. Upoznavanje sa ustanovama (1. i 2.) vezanih u spomen na pjesnika.
Odlazak u hotel Vrbovec. Večera, disko, noćenje.

5. dan VRBOVEC – ZAGREB – TOPUSKO (PLAŠKI– OTOČAC) – PLITVICE – KNIN – SPLIT (SUPETAR – POSTIRA)
Doručak i povratak prema Splitu. Kraći posjet Topuskom, (Plaški, Otočac), mjesta značajna za život i djelo Vladimira Nazora, kao i za stvaranje današnje Republike Hrvatske (neće se obilaziti Otočac). Posjet NP Plitvička jezera. Ručak na Plitvicama.
Obilazak grada Knina, mjesta posebno značajnim za Domovinski rat – kolijevka hrvatske državnosti. Ručak. Dolazak u Dugopolje, mjesto suvremene industrijske zone, značajne za život i gospodarstvo grada Splita i okolice.
( Dolazak u Split u kasnim večernjim satima, te nastavak putovanja trajektom za Supetar i dolazak kućama).
Napomena: Plan stručne ekskurzije može se mijenjati, zavisno iz kraja iz kojega učenici dolaze.

2.1.. Detaljan opis aktivnosti:
Radi ostvarenja zadanog općeg cilja ovoga Projekta, razrednik(ci) s učenicima trebaju izvršiti pripremne radnje za realizaciju stručne ekskurzije koja se može podijeliti u tri faze:

I.Faza: Pripremni radovi
Predmetni učitelji ( povijest, zemljopis, hrvatski jezik, priroda, biologija, vjeronauk …) utvrđuju odgojno-obrazovne zadaće koje bi trebali učenici upoznati i usvojiti na stručnoj ekskurziji.
Razrednik i predmetni učitelji s učenicima utvrđuju radne skupine i njihove zadaće koje bi trebali riješiti. U okviru tih radnih skupina utvrđuju interese učenika za pojedina područja djelovanja (edukativna , dokumentarna, izvještajna). Pripremaju radne materijale za svaku pojedinu točku iz utvrđenog plana puta i sporazumno utvrđuju izvjetitelje-referente.

II.Faza: Realizacija stručne ekskurzije
U suradnji s vodičem, voditelji radnih skupina će tijekom realizacije stručne ekskurzije (plan puta) na svakoj pojedinoj točki prezentirati pripremljeno:
Edukativna radna skupina : U suradnji s službenim vodičem, voditelj radne skupine će dodatno informirati učenike o povijesnim, zemljopisnim, gospodarskim, kulturnim i inim događanjima posjećenog mjesta – grada – kraja, a posebno o značaju nekih posjećenih destinacija za život i djelo Vladimira Nazora.
Dokumentarna radna skupina: Tijekom stručne ekskurzije članovi radne skupine fotografiraju, snimaju i prikupljaju podatke s terena.

III.Faza: Sastavljanje Izvješća o školskoj ekskurziji
Izvještajna radna skupina: Nakon realizacije stručne ekskurzije voditelj izvještajne radne skupine informira učenike i učitelje o sakupljenoj foto dokumentaciji, prikupljenim podacima. Sastaviti posebno izvješće na temu: Što su sve doznali o Nazoru, kao i nazivi škola u RH koje nose ime Vladimir Nazor.
U suradnji s učiteljima i razrednikom ova radna skupina priprema promociju izvedene stručne ekskurzije. Istodobno priprema potreban materijal za objavljivanje na web. stranici škole i za tisak.
Na osnovi svega iznesenog učitelj – vođa puta stručne ekskurzije sastavlja pisano izvješće za ravnatelja škole.

3. TROŠKOVNIK
Na osnovi grupe od 25 učenika ukupni troškovi iznosili bi ukupno cca. 47.250,00 kn ili 1890,00 kn / učeniku.
U cijenu su uključeni prijevoz autobusom visoke turističke klase, pansioni prema programu u hotelima “FONTANA” – Buzet i “BUNČIĆ” u Vrbovcu, ulaznice; n.p.Brijuni, brod i loko vodič Amfiteaat – Pula, kula i crkva u Trsatu, n.p. Plitvička jezera, Napomena: Plan stručne ekskurzije može se mijenjati, zavisno iz kraja iz kojega učenici dolaze.
Plaćanje u više rata, osiguranje učenika tijekom cijelog putovanja, loko vodič Brijuni, Pula, Zagreb.
Troškove ekskurzije snose roditelji učenika uz sufinanciranje jedinice lokalne samouprave i Nacionalnog odbora “NAZOROVI DANI” Zagreb.

Napomena: Ovo je orijentacijski troškovnik, a stvarni se utvrđuje na osnovu izvedbenog plana stručne ekskurzije svake škole i pozivnim natječajem prema turističkim ili putničkim agencijama, u skladu s Pravilima za provedbu školskih izleta i ekskurzija.

4. PREDLAGATELJ PROJEKTA
1.Osnovni podaci
Ustanova: Osnovna škola Vladimira Nazora
Adresa: Podježice bb, 21410 Postira, o.Brač
Odgovorna osoba: Andrija Biličić, ravnatelj
Žiro-račun: 2330003-1100085618
Matični broj: 3024296
Šifra škole: 17-446-001
Tel.-fax: 021-632-106
Tel.- ured ravnatelja 021-717-080
E-mail: ravnatelj@nazor-postira.hr

Internet stranica: WWW.NAZOR-POSTIRA.HR